Δευτέρα 12 Αυγούστου 2013

Παρακάτω παραθέτω το κείμενο που έγραψα στην ανοικτή διαβούλευση σχετικά με τον τρόπο υπολογισμού του βαθμού πρόσβασης στην Γ/βάθμια με το νέο σύστημα.
Μπορείτε να βρείτε ένα Excel όπου μπορείτε να δείτε δύο παραδείγματα υπολογισμού του, και κενά κελιά για να δοκιμάσετε τα δικά σας παραδείγματα εδώ.

Υπάρχουν αρκετά πράγματα για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια που δεν είναι ξεκάθαρα-τουλάχιστον σε μένα:
1.       Οι αριθμητές είναι σταθμισμένοι  δηλ. (0.5*Α +   0,7*Β  +  0,9*Γ) ενώ ο παρονομαστής δεν είναι και έχει τιμή 3, με αποτέλεσμα ακόμα κι αν ένας έχει απόλυτα 20άρια σε όλες τις τάξεις, ο Β.Π.Α. να είναι μόλις 14  και ο Μ.Ο. πρόσβασης μόλις 18,94! Έχει γίνει κάποιο λάθος ή μήπως το 20 στην περίπτωση αυτή θα επιτευχθεί όταν συμπεριληφθεί ο συντελεστής του μαθήματος βαρύτητας;
2.       Καταλαβαίνω ότι αν ο Β.Π.Α είναι μεγαλύτερος από τον μέσο όρο των 4 μαθημάτων (ποιος Β.Π.Α.; ο «λάθος» σταθμισμένος; ) προστιθεται ένας βαθμός σε αυτούς των τάξεων και πολ/ζεται με τους αντίστοιχους συντελεστές και διαρείται με το 3. Αυτό όμως παραγει (άθελα;) τεράστιες στρεβλώσεις. Σε ένα  XL που έφτιαξα όπου μια στα παραδείγματά μου, μια αύηση στον Μ.Ο. των γραπτών κατά  μόλις 0,15 οδηγεί σε αύξηση του 5ου βαθμού κατά … 4 περίπου μονάδες  και του Μ.Ο. πρόσβασης κατά 0,9. Το XL είναι εδώ: https://docs.google.com/file/d/0B2TDifrhG1NrOWFyazNRdzd4MXc/edit?usp=sharinΜπορείτε να βάλετε τα δικά σας παραδείγματα (συγνώμη που έβαλα θετικά μαθήματα  μόνο…..) στα άδεια κελιά.
Αν έχω κάνει κάπου λάθος στο XL, ή δεν έχω καταλάβει κάτι καλά, πολύ ευχαρίστως κάποιος σχολιαστής να μου το επισημάνει.
3.       Εφαρμόζοντας αρκετά παραδείγματα στο XL διαπίστωσα ότι ίσως συνειδητά ο Β.Π.Α. δεν έχει σταθμισμένο παρονομαστή. Αν είχε (δηλ. ο παρονομαστής ήταν 2,1 αντι για 3) τότε σχεδόν πάντα ο Β.Π.Α. θα ήταν μεγαλύτερος του Μ.Ο. Γραπτών των 4 μαθημάτων οπότε πρακτικά θα ίσχυε σχεδόνα πάντα η 2η υποπαράγραφος της παραγράφου 4, και πρακτικά θα ακυρωνόταν η συνεισφορά του Β.Π.Α ( και άρα του ενδοσχολικού βαθμού) στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης.
4.  Θα αναφέρω μια επιπλέον περίπτωση που αναδεικνύει άλλη μια στρεβλότητα/αδυναμία του τρόπου υπολογισμού του Βαθμού Πρόσβασης.  Στο  αρχείο ΧL που βρίσκεται εδώ: https://docs.google.com/file/d/0B2TDifrhG1NrcWpfQlA0MXZWTEk/edit?usp=sharing έχω 2 υποθετικούς μαθητές, τον Α και τον Β. Τόσο ο Α όσο και ο Β έγραψαν τους ίδιους βαθμούς στα 4 Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Όμως ο Β ειχε μεγαλύτερους προαγωγικούς και απολυτήριο βαθμό από τον Α.  Παρόλα αυτά ο Β βγάζει μικρότερο βαθμό πρόσβασης από τον Α !!!.
Πώς γίνεται αυτό; Επειδή ο Α έχει γραπτόυς βαθμούς μεγαλύτερους από τον Β.Π.Α. , κατά το σκεπτικό του Υπουργείου έπρεπε να επιβραβευθεί για αυτό. Όμως στην ουσία, και με βάση τον ανταγωνιστικό χαρακτήρα του τρόπου εισαγωγής, τιμωρείται ο Β που είχε καλύτερες επιδόσεις στις 3 Λυκειακές τάξεις και ο Β.Π.Α ήταν μικρότερος του γραπτού.
Επιδή θα είναι ΠΑΡΑΛΟΓΟ να οδηγηθούμε στο βάζουμε ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΥΣ  βαθμούς στους  για να πριμοδοτήσουμε έναν καλό μαθητή, αλλά και για τους λόγους που ανέφερα στην πρώτο μου σχόλιο είναι πασίδηλο ότι ο τρόπος υπολογισμού του βαθμού πρόσβασης ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ αλλά να παραμείνει οπωσδήποτε η συμμετοχή των βαθμών των 3 τάξεων.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου