Στη φετινή Ερευνητική Εργασία με συνεργάτες μαθητες της Β'
Λυκείου ασχολούμαστε με το θέμα «Εντοπίζουμε και διορθώνουμε τις
παρανοήσεις των μαθητών στις Φυσικές Επιστήμες.». Συνοπτικά, στόχος μας
είνα να αναδείξουμε τις εναλλακτικές, αλλά επιστημονικά μη αποδεκτές,
αντιληψεις των μαθητών για την φύση και τα φυσικά φαινόμενα. Αυτές είναι
αποτέλεσμα της διαισθητικής τους αντίληψης, του εμπειρισμού πριν αλλά και κατά
την διάρκεια της σχολικής ηλικίας, και της έλλειψης εξοικείωσης με βασικές
αρχές και εργαλεία της επιστημονικής (scientific) έρευνας. Τέτοια είναι μεταξύ
άλλων: η υπόθεση, η διψευσιμότητά της, η διερεύνηση μέσω πειραμάτων, οι
μετρήσεις, η στατιστική ανάλυση και τελικά ο έλεγχος της αρχικής υπόθεσης.Πέρα
από την ανάδειξη των παρανοήσεων, μπορούμε να συγκρίνουμε τα αποτελέσματά με
παρόμοια θέματα (topics) άλλων μελετών, αλλά και στο τέλος να ανατροφοδοτήσουμε
τα υποκείμενα της έρευνας (μαθητές Α' Λυκείου) με τα αποτελέσματα της έρευνας
και τις σωστές απαντήσεις.Ένα πολύ αξιόλογο site που έχει αναπτύξει
ερωτηματολόγια αξιολόγησης τέτοιων παρανοήσεων σεμαθητές από τις Η.Π.Α είναι
το http://assessment.aaas.org/topics . Μάλιστα
δίνει την δυνατότητα σε καθηγητές να δοκιμάσουν τους μαθητές τους on-line, κάτι
που δυστυχώς είναι εφικτό μόνο στα Αγγλικά.
Όσοι μαθητές και καθηγητές ενδιαφέρεστε, εξερευνήστε το!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου